Velika nagrada Brumen za BIO 26| Skupno znanje

Velika nagrada Brumen za BIO 26| Skupno znanje

V Narodni galeriji so odprli pregledno razstavo 9. bienala Brumen in podelili nagrade za odlično slovensko oblikovanje Brumen, najvišja strokovna oblikovalska odlikovanja na nacionalnem nivoju. Podeljuje jih Fundacija Brumen, organizacija, ki se že 16 let zavzema za promocijo kakovostnih vidnih sporočil in ozaveščanje javnosti o njihovem pomenu. 

Žirija je v 7 kategorijah podelila 31 nagrad, veliko nagrado Brumen pa je prejela oblikovalska in naročniška ekipa projekta Bienale oblikovanja BIO 26| Skupno znanje. Žirija je v ločenih kategorijah nagradila identiteto projekta in infografike, ki so s slednjo "neločljivo povezane in prevprašujejo mejo med informacijsko vrednostjo ter likovno izraznostjo. Identiteta bienala nemudoma ujame pozornost. Ko jo enkrat ima, ponudi opazovalcu več slojev informacij – od vsebine in lokacije dogodka, do infografičnih ozadij in končnega konceptualnega presenečenja. Zasnova, ki deluje na različnih kanalih in aplikacijah, nima ene same nosilne podobe, temveč je fleksibilna, domiselna in učinkovita," je odločitev utemeljila žirija.

"Ne verjemi takoj in dvakrat preveri"
Oblikovalski studio Ljudje, ki stoji za podobo BIO 26 – festivala v organizaciji Muzeja za arhitekturo in oblikovanje –, je namreč z vizualizacijami žalostnih, alarmantnih in vsakdanjih podatkov odgovoril na moto letošnjega BIO 26, skupno znanje, ki prevprašuje vlogo informacij in oblikovanja v sodobni družbi.

Pod krovno tematiko bienala spada tudi fenomen lažnih novic, s katerim se je Miha Artnak, vodja studia Ljudje, s projektom Fake Good News že ukvarjal. "Lažne novice so zanimiv fenomen, ki nas spremlja od začetka človeštva (sicer v obliki navadnih laži, 'telefončkov', propagande, teorij zarot ipd.). Danes pa nam v poplavi informacij in možnosti oglaševanja predstavlja resnejšo grožnjo in vprašanju resnice. Posrečil se mi je projekt, kjer sem naplahtal slovenske medije in imel intervjuje zaradi svoje laži. Žalostna ugotovitev pa sledi, da to počno korporacije in države vsak dan, da nas zmedejo in utišajo ter nam prodajo svoj produkt ali ideologijo," je povedal Artnak in dodal, da so z "vedrimi" infografikami, v katere so vključili pogosto zaskrbljujoče podatke o svetu, v katerem živimo, želeli podati preprosto sporočilo: "Ne verjemi takoj in dvakrat preveri."