Slo ·Eng

Kustosinji

Angela Rui

Angela Rui

Angela Rui je urednica in kustosinja, ki živi in dela med Milanom in Rotterdamom. Ukvarja se s teorijo in kritiko oblikovanja. Med letoma 2011 in 2013 je bila urednica za oblikovanje pri reviji Abitare, kurirala je uredniški projekt za revijo Icon Design, pri kateri dela kot svetovalka za vsebino, piše pa tudi prispevke za številne italijanske in mednarodne oblikovalske revije. Pred kratkim je bila kustosinja neodvisnega oblikovalskega festivala “Operae”, ki je pod naslovom “HERE/NOW. Under Present Effect” potekal v italijanskem Torinu.
Angela Rui je posebej naklonjena humanističnim vidikom oblikovanja. Vodila je serijo intervjujev z naslovom “Meeting Mirabilia”, ki so potekali v živo iz studiev LiveOn4G (2014). Za muzej Triennale Design Museum je kurirala razstavo “Ugo la Pietra. Disequilibrating Design”, je tudi soavtorica scenarija za kratki film "Seven Billions" o poetiki Andree Branzija, ki je bil posnet za “Milan Design Film Festival”. Njena strast je oblikovalska kontrakultura. Poučuje na programu magistrskega študija notranjega oblikovanja na Novi akademiji lepih umetnosti (NABA) v Milanu, do leta 2005 pa je poučevala tudi na Šoli za oblikovanje milanske Politehnike.

Maja Vardjan

Maja Vardjan

Maja Vardjan je arhitektka in kustosinja. Kot kreativna direktorica je vodila galerijo “T5 Project Space” in delala kot urednica za arhitekturo pri reviji Ambient. Danes je zaposlena kot kustosinja za oblikovanje in arhitekturo v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO) v Ljubljani. Je avtorica publikacije “Design in Dialogue” bila je tudi kustosinja razstave “Silent Revolutions: sodobno oblikovanje v Sloveniji”. Kot sokustosinja je pripravila razstavo “Pod skupno streho: moderne javne zgradbe iz zbirke MAO in drugih arhivov” (MAO, 2013), bila je tudi kustosinja razstave “Saša J. Maechtig: sistemi, strukture, strategije” (MAO, 2015–2016); je avtorica prispevkov ter urednica številnih katalogov in publikacij s področja arhitekture in oblikovanja.
Maja Vardjan je zaslužna za ključne spremembe in uspeh ljubljanskega Bienala oblikovanja. Skupaj z Janom Boelenom in Cvetko Požar je bila sokustosinja 24. bienala oblikovanja z naslovom “BIO 50: 3, 2, 1 … TEST”, ki je spremenil poslanstvo in usmeritev tega najstarejšega oblikovalskega bienala v Evropi ter vplival na percepcijo oblikovalskih bienalov po svetu.

O BIO

BIO – Bienale oblikovanja je mednarodna platforma za nove pristope v oblikovanju. BIO je bil ustanovljen leta 1964 kot prvi oblikovalski bienale v Evropi. Od svojega nastanka je bil priča mnogim spremembam in premikom, do katerih je prišlo v zadnjega pol stoletja. Spremljal je oblikovanje od njegovega rojstva na stičišču industrializacije in modernizma do razvoja v disciplino, ki prežema vse plasti človekovega življenja in delovanja.

Danes je BIO zasnovan kot dolgotrajen proces sodelovanja, v katerem skupine oblikovalcev in ustvarjalcev iz drugih disciplin razvijajo alternative obstoječim sistemom. BIO deluje kot preizkusni poligon, kjer se oblikovanje uporablja kot orodje za izpraševanje in preoblikovanje vsakodnevnega življenja – med različnimi multidisciplinarnimi oblikovalskimi pristopi, ki obsegajo sisteme, proizvodnjo, storitve, znanstveno raziskovanje, humanizem in nepričakovane pogoje za izdelavo našega bivanjskega prostora. Njegove različne teme so odraz lokalnih in globalnih zahtev; njegovi vsestranski projekti si prizadevajo ustvariti prožne strukture, ki se lahko s časom razvijajo ter se nadaljujejo še po zaključku bienala.

Organizator

Bienale oblikovanja prireja Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO).

EKIPA MAO
Matevž Čelik, direktor Bienala oblikovanja/direktor Muzeja za arhitekturo in oblikovanje
Maja Šuštaršič, vodja Bienala oblikovanja
Anja Zorko, vodja marketinga 
Saša Štefe, Špela Vidmar, vodja projektov
Pika Domenis, Ana Kuntarič, odnosi z javnostmi

DALEČ, TAKO BLIZU
Angela Rui in Maja Vardjan, kustosinji
Claudia Mainardi, pomočnica kustosinje
Mojca Mihailovič, vodja procesov
Grupa Ee, vizualna podoba, grafično oblikovanje
Goran Medjugorac, ilustracije
Delfino Sisto Legnani, fotografije
dVision, video

Prejšnji BIO

BIO 50: 3, 2, 1 … TEST

24. bienale oblikovanja
Ljubljana, Slovenija
18. 9.–7. 12. 2014